-->

Krim Rejser er delvist lukket til 8. juli grundet Corona – hvad betyder det for mig og min rejse?

Krim Rejser modtager hjælp fra en af statens nye hjælpepakker - det betyder at personalet er hjemsendt. Vi holder dog stadig åbent i begrænset omfang og kan træffes på tel 26 12 03 66 og mail info@krimrejser.dk.

​Den danske regering meldt ud at Danmarks grænser ville være lukket frem til d. 31. august. Tre uger senere blev dette ændret og rejse til EU lande blev muligt fra d. 25. juni. Det blev meddelt at der hver uge ville komme en liste med øvrige lande bl.a. uden for EU hvortil det var muligt at rejse. Bl.a. er det nu muligt at rejse til Georgien. Afgørende var smittetrykket. Det er således en svær situation for os at navigere i, og vi beklage at vi hele tiden må tilpasse os disse nye beslutninger og dispositioner som udgør fra regeringen.

Derfor kan vi først endelig meddele om rejse bliver til noget 14 dag før afrejsen. Vi har dog indtil nu aflyst alle rejser til og med 10. juli. Alle rejser med afrejse efter d. 10 juli vil således forløbe som normalt og vi vil udsende slutfaktura som normalt.

Vi har dog som service for alle vore gæster frem til d. 14. september ekstraordinært givet mulighed for at udsætte rejsen til en ny lignende eller anden rejse i 2021, hvor det indbetalte depositum ville bliver overført uden omkostninger og tab til en rejse i 2021.

Dette for at undgå at vore gæster kommer i en situation, hvor de skal indbetale slutbeløbet, lade være og derved tabe depositum i en situation, hvor de i virkeligheden hellere vil afvente at rejse til senere i 2021.

​Alle vore gæster der skal rejse de kommende to måneder frem i tiden, bliver kontaktet af os direkte på skrift til den tid. Så ingen grund til at foretage sig noget indtil da. Vi kontakter alle rejsende senest én måned før afrejsen.

Krim Rejser tilbyder alle rejsende med afrejse efter d. 10. juli følgende muligheder:

  1. Udsætte rejsen til samme rundrejse til næste år/2021. Som garanti beholder vi depositum og tilbagebetaler slutbeløbet (totalbeløb fratrukket depositum).

  2. Få et tilgodebevis på hele beløbet til samme rejse eller en anden rejse. Tilgodebeviset vil være gyldigt i to år - eller i princippet længere efter aftale. Det er ikke det vigtigste for os i denne situation.

  3. Tilbagebetale hele beløbet hvis Udenrigsministeriet 14 dag før afrejse fraråder at rejse til destinationen.

Krim Rejser er et solidt selskab som ikke på nogen måde er truet på eksistensen (om end på indtjeningen de kommende mange måneder). Vi kan både tilpasse os og har penge i banken. Vi er positive trods alt, og er som alle andre glade for at situationen i Danmark og de fleste andre lande er kommet under kontrol, og langt fra er blevet det vi alle frygtede.

Vi har oplevet og overlevet finanskrisen og Krim krisen i 2014, og hver gang har vi arbejdet os tilbage. Vi ser at resten af Europa forberede åbning fra d. 15. juni. Det giver håb om en hurtig normalisering., og at regeringen forhåbentlig vil ændre deres beslutning og åbne op inden d. 31. august som resten af verdenen er igang med.

Mange forsikringsselskaber forsøger at unddrage sig deres ansvar

Mange kunder betaler dyre penge for en afbestillingsforsikring, og mange dækker ved pandemier i destinations landet. Vi oplever dagligt at forsikringsselskaber svigter deres kunder og unddrager sig deres ansvar, og udviser manglende samfundssind. De gør alt for at unddrage sig udbetaling af erstatning til jer som kunder.

De meddeler per automatik, at det er rejsebureauets ansvar jf. pakkerejseloven. Det de ikke siger er, at hvis du som kunde af egen drift pga. nervøsitet, eller fordi du er i en særlig risikogruppe, har krav på at forsikringsselskabet erstatter din rejse.

Det kræver dog, at du selv som kunde af egen drift henvender dig til dit forsikringsselskab og meddeler at du ønsker ikke at rejse, og at du gør dette i god tid inden afrejsedatoen (mere end 14 dage før). Du skal meddele at du ønsker at gøre brug af din forsikring og modtage den erstatning, du har krav på, hvis din forsikring dækker ved pandemier/alvorlige sygdomme i destinations landet.

Pakkerejseloven træder først i kraft 14 dage før afrejsen når/hvis vi er tvunget til at aflyse rejsen. Før den periode skal forsikringsselskabet dække din rejse, hvis du ønsker at aflyse.

Det vil vi opfordre vore gæster til - som har en sådan forsikring (bl.a. TRYG, Lærerstanden og IF har det inkluderet.) Tjek betingelser og se om de dækker ved pandemier og alvorlige sygdomme på destinations stedet. Få eventuel din læge til at bekræfte​, at du er i en særlig risikogruppe.

Læs mere nedenfor​:

25. marts 2020: Information om coronavirus

Regeringen og Udenrigsministeriet har forbudt al udrejse fra Danmark frem til d. 31. august. Alle vores grupperejser i denne periode er således aflyste.
 

Dette er en helt ekstraordinær situation for os og hele brancen samt alle os danskere. Vi beder derfor om forståelse for at vi ikke har alle svarene. Vi må alle se tiden an og udvise tålmodighed og samfundssind. Rejsebranchen og mange andre brancher er på randen af kollaps. 

Vi vil samtidig takke for de mange tilkendegivelser vi har fået fra gamle kunder og venner af Krim Rejser. Tak for den omsorg og samtidig forståelse for denne helt uforståelige situation som opstod på under 10 dage. 

Regeringen giver hjælpepakke til rejsebranchen for rejsende i perioden 13. marts - 8. juli.

​Den danske regering (via Rejsegarantifonden) har besluttet at yde hjælp til den danske rejsebranche for at undgå den totale kollaps af en hel branchen med efterfølgende domino effekt til resten af samfundet. Reelt er der kun tale om mulighed for lån, så hjælpen kan på ingen måde kompensere for de tab vi oplever.

Teksten vedrørende regeringens støttepakke til rejsebranchen lyder:

”Styrkelse af Rejsegarantifonden

Spredningen af Covid-19 har indtil videre medført massive aflysninger af planlagte rejser som følge af rejserestriktioner. Det har alvorlige konsekvenser for rejsebranchen, idet selskaberne som følge af EU-direktiv om pakkerejser skal refundere forbrugerne for aflyste pakkerejser inden for 14 dage.

Rejseselskaberne står dermed tilbage med store udgifter til tilbagebetaling af aflyste rejser samtidig med at de oplever et markant fald i salgsindtægter som følge af, at danskerne ikke længere bestiller ferierejser.

For at hjælpe rejseselskaberne med at komme igennem denne ekstraordinære krise sker der en styrkelse af Rejsegarantifonden.

Læs hele teksten ved at klikke her!

Regeringen via Pakkerejse-Ankenævnet suspenderer indtil videre kundens krav på tilbagebetaling ved afbestilling.

Regeringen har besluttet at de formelle frister og krav om tilbagebetaling ved afbestilling sættes ud af kraft.

Læs teksten her (citat):

"Hele verden, Danmark - og den danske rejsebranche – befinder sig pga. corona-krisen og diverse tiltag for at begrænse smitterisikoen i en situation af hidtil uset omfang i Danmark.

Selv om rejsekunderne ifølge loven har krav på kontant tilbagebetaling af samtlige betalte beløb i henhold til aftalen, vil vi for at imødegå, at der indgives et stort antal sager vedrørende denne problemstilling til Pakkerejse-Ankenævnet, appellere til at begge parter – rejsekunder og rejsearrangører – afventer en afklaring på den generelle situation på området.

Samtidig opfordrer vi rejsearrangørerne til skriftligt over for deres rejsekunder at erkende og acceptere rejsekundens krav på tilbagebetaling senest 14 dage efter afbestilling.

Læs hele teksten ved at klikke her

Danmarks Rejsebureau Forening: Opfordrer danske rejsebureauer til at stoppe refundering af aflyste rejser. Læs hele teksten ved at klikke her.

Alle rejsende vil få skriftlig besked fra os senest fire uger før afrejse

​Alle rejsende vil få besked fra os godt fire uger inden afrejsen hvis Udenrigsministeriet stadig anbefaler ikke at rejse til en af vore  destinationer. Først to uger før afrejsedatoen må vi aflyse en rejse.

Coronavirus fylder meget i mediebilledet og i vores hverdag for tiden, og Krim Rejser følger råd og vejledninger fra Udenrigsministeriet og Sundhedsstyrelsen

Vi har stort fokus på de rejsende, som skal afsted inden for de næste 30 dage . Har du bestilt en rejse med et senere afrejsetidspunkt, så beder vi dig at afvente situationens udvikling sammen med os. Ring ikke til os, da vi ikke ved mere end du gør, omkring hvornår vi må og kan rejse igen. Skriv til os om nødvendigt.

Hvis du overvejer en rejse, men endnu ikke har bestilt

Vi anbefaler, at du lægger rejseplaner, som du plejer og samtidigt sørger for en god rejseforsikring.

Situationen ændrer sig hele tiden, og lige nu her midt juni, ser det ud til at gå rigtig hurtigt i den rigtige retning og Europa med Tyskland i spidsen forventer at åbne grænserne d. 15. juni.  

Hvis du allerede har købt en rejse

Vi holder øje med udviklingen af smitte i hele verden frem til din rejse samt under din rejse. Hvis der opstår en situation, som påvirker rejsen, så kontakter vi dig.

En generel anbefaling er, at du på din rejse har ekstra fokus på håndhygiejne. Pak derfor et par håndsprit med i tasken og benyt den lidt hyppigere end normalt.

Hvis Udenrigsministeriet fraråder at rejse til et land, som du har bestilt en ferie til, så aflyser vi rejsen, hvis vi forventer, at situationen ikke forbedres inden afrejse, og du kan enten flyttes over på en anden rejse eller få dine penge tilbage via dit forsikringsselskab.

Vi kigger 30 dage frem i tiden ad gangen, og vi kontakter dig, hvis din rejse er berørt af Udenrigsministeriets revision af rejsevejledningerne.

Hvad gør du, hvis du ikke ønsker at rejse

Hvis Udenrigsministeriet ikke fraråder rejse til et land, men du ønsker at afbestille rejsen, så gælder som udgangspunkt vore almindelige afbestillingsregler. Det betyder at det indbetalte depositum er tabt.

Vi arbejder på at tilbyde vore rejsende ramt af aflysning flere kompensationsmuligheder

Alt er gået meget stærkt for os alle. Men vi arbejde på løsninger for alle dem som måtte blive ramt af aflyste grupper. Det opdater vi snarest på og vil have klar til den/de første gruppe, der måtte blive aflyst. Rejsende til vore april og maj grupper vil snarest høre fra os.

Vi opdaterer informationen på vores hjemmeside løbende.

Sidst opdateret: 03.07.2020

​​Venlig hilsen

Thomas Køllner

Indehaver

Krim Rejser

Info

logo

KRIM REJSER ApS

v/ Julia og Thomas Køllner

​Stokholmsvej , 8,

3060 Espergærde

CVR: 28654383

Tlf.: 26 12 03 66 og 27 51 55 49

E-mail: info@krimrejser.dk

Medlem af Rejsegarantifonden nr. 1805​

Skriv til os

 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Da vi er et mindre rejseselskab, hvor vi samtidig ofte er på rejse med vore gæster, kan der forventes 2-3 hverdages ekspeditionstid inden vi kan læse eller besvare skriftlige henvendelser. 

Er der vigtige meddelelser vi skal modtage, bedes man ringe på vores telefon 26 12 03 66 ,som vi aflytter hver dag​.